Procedura wydawania mLegitymacji szkolnej
w Zespole Szkół w Otmuchowie
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2022 r. poz. 2230, z 2023 r. poz. 1234, 2005) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 4 grudnia 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2023 r. poz. 2653).
Informacje ogólne:
- mLegitymacja szkolna jest elektroniczną wersją legitymacji szkolnej wydanej
w wersji papierowej lub w postaci karty w formacie ID-1, co oznacza, że nie ma możliwości wygenerowania jej, jeśli uczeń nie posiada legitymacji papierowej /karty w formacie ID-1. - Dokument elektroniczny mLegitymacja ma taką samą funkcję i moc prawną,
jak legitymacja wydana w wersji papierowej/karty w formacie ID-1. - mLegitymacja szkolna jest ważna w okresie ważności legitymacji szkolnej w wersji papierowej/karty w formacie ID-1.
- mLegitymacja jest częścią aplikacji mObywatel opracowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji i działa na urządzeniach z Androidem (wersja minimum 6.0) i iOS.
- Regulamin usługi mLegitymacji w aplikacji mObywatel – załącznik nr 1.
- Instrukcja instalacji mLegitymacji dla uczniów – załącznik nr 2.
Wydawanie mLegitymacji:
- mLegitymacja wydawana jest na pisemny wniosek pełnoletniego ucznia lub rodzica/opiekuna prawnego niepełnoletniego ucznia – załącznik nr 3.
- Wniosek należy złożyć w sekretariacie Zespołu Szkół w Otmuchowie, okazując przy tym legitymację papierową/kartę w formacie ID-1, w celu zweryfikowania okresu jej ważności.
- Do wydania mLegitymacji niezbędne jest również aktualne zdjęcie w formacie JPG lub JPEG, waga pliku nie może przekroczyć 5MB. Zdjęcie musi spełniać takie same kryteria, jak zdjęcie do dowodu lub paszportu: https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu
- Zdjęcie należy przesłać na adres email Zespołu Szkół w Otmuchowie, zsotmuchow@zsotmuchow.pl. W tytule wiadomości należy wpisać „Wniosek o mLegitymację”, a w treści maila należy wpisać imię, nazwisko i klasę ucznia, np. Anna Nowak kl. I LO.
- Plik ze zdjęciem powinien w nazwie zawierać imię, nazwisko i klasę ucznia.
- mLegitymacja będzie wydana tylko do prawidłowo wypełnionego wniosku i zdjęcia wykonanego zgodnie z wymogami powyżej. Osoby zajmujące się wydawaniem mLegitymacji nie poddają zdjęć obróbce do właściwej wagi czy formatu.
- Wnioskodawca otrzyma drogą mailową informację o możliwości odbioru w sekretariacie szkoły wygenerowanego kodu QR i kodu aktywacyjnego, umożliwiających dostęp do usługi.
- mLegitymacja może być aktywowana tylko na jednym urządzeniu mobilnym w ciągu 30 dni od momentu wygenerowania kodów w systemie.
Unieważnienie mLegitymacji:
- mLegitymacja zostaje unieważniona:
- na wniosek rodzica/opiekuna prawnego ucznia lub pełnoletniego ucznia w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzenia, niepoprawnego działania, lub utarty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja – załącznik nr 4.
- z urzędu, w przypadku:
- utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej w wersji papierowej
- przejścia ucznia do innej szkoły.